Samochody hybrydowe to przyszłość motoryzacji. I choć wydawać by się mogło, że hybrydy to nowość na drogach (zwłaszcza polskich) to, jak donoszą różne źródła, pierwszy samochód z układem hybrydowym powstał już na początku XX wieku. Układ hybrydowy to nic innego jak układ napędowy, w którym udział mają dwa różne źródła energii – tradycyjny silnik spalinowy oraz silnik elektryczny. Udział jednostek napędowych jest różny w zależności od sposobu jazdy samochodem. Silnik elektryczny pracuje wówczas gdy przyspieszenie jest łagodne, jazda powolna – tzw. miejska. W takiej sytuacji silnik spalinowy pozostaje w spoczynku. Wraz z nabieraniem prędkości, a więc ze wzrostem zapotrzebowania na moc, do współpracy załącza się silnik spalinowy. Naddatek wytwarzanej energii przez silnik spalinowy jest wykorzystywany na ładowanie akumulatorów. Idealne połączenie, które się opłaca. W sytuacji, gdy kierowca ma możliwość jazdy z pełną mocą oba silnika działają jednocześnie. Cała uzyskana w ten sposób moc przekłada się na szybszą jazdę – i tu już nie jest tak ekonomicznie.
Zalety samochodów hybrydowych:
- tańsze w eksploatacji
- stosunkowo proste w użytkowaniu – mogłoby się wydawać, że użytkowanie samochodu w którym są dwa silniki nastręczy kierowcy problemów z obsługą takiego samochodu. Nic bardziej mylnego. Centralna jednostka sterującą decyduje o momencie załączenia silnika spalinowego. Dodatkowo samochody hybrydowe wyposażone są w automatyczne skrzynie biegów co jak wiadomo eliminuje konieczność zmiany biegów.
- cicha praca
- ekologiczne – niska emisja CO2
Wady:
- drogie w zakupie
- w przypadku awarii niewiele możliwości skorzystania z fachowej pomocy zwłaszcza jeśli chodzi o układ związany z silnikiem elektrycznym
Jako jedyny niezależny serwis w Siedlcach i okolicy oferujemy profesjonalną diagnostykę i naprawę samochodów hybrydowych.
Zajmuję się wydawaniem ekspertyz technicznych dotyczących pojazdów mechanicznych: samochody osobowe, ciężarowe, maszyny rolnicze i budowlane. Z uwagi na wzrost zapotrzebowania na ekspertyzy techniczne najwyższej jakości, które zgłaszały do mnie firmy ubezpieczeniowe, serwisy samochodowe a nawet klienci indywidualni udostępniłem swoje usługi tak aby były dostępne dla każdego. Od czerwca 2017 działam jako rzeczoznawca w SITK (Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej).
Oferuję usługi z zakresu:
-
ustalenie faktycznych okoliczności powstania szkody
-
ustalenie przyczyn powstania szkody oraz osób odpowiedzialnych za jej powstanie
-
kompletowanie dokumentacji uszkodzeń zaistniałych w pojazdach
-
wykonywanie oględzin miejsca zdarzenia wraz z dokumentacją zdjęciową i sytuacyjną ( w zależności od potrzeb)
-
sporządzanie kalkulacji napraw pojazdów w systemie komputerowym EUROTAX w oparciu o ceny i technologie producenta, wycena wartości pojazdu przed szkodą i pozostałości
-
ocena stanu technicznego pojazdu po naprawie, kontrola prawidłowości przeprowadzonej naprawy
-
ustalamy stan techniczny pojazdów/oznakowanie, identyfikacja pojazdów, nr VIN/Auto-Vin
-
ocena stanu technicznego powłoki lakierowanej pojazdu (pomiar grubości lakieru)
-
ustalenie przyczyn uszkodzeń zespołów i podzespołów pojazdów
-
odczytywanie zdarzeń historycznych zarejestrowanych w samochodowym komputerze pokładowym poprzez skanowanie ramek zamrożonych i błędów z nieulotnej pamięci sterowników
Wszystkie zapytania związane z ekspertyzami technicznymi prosimy kierować na adres e-mail:
drei-pol@go2.pl
Zapraszamy do współpracy klientów indywidualnych, firmy ubezpieczeniowe, firmy leasingowe, komisy samochodowe.
Wtryskiwacze i pompy
Naprawa wtryskiwaczy i pomp wtryskowych Common Rail
Układ wtryskowy Common Rail
Nowoczesne silniki wysokoprężne oparte są na zasobnikowym układzie wtryskowym Common Rail. Sterowanie silnika z układem wtryskowym Common Rail składa się z trzech głównych układów:
- obwodu niskiego ciśnienia
- obwodu wysokiego
- elektroniczny układ sterowania z czujnikami, sterownikiem i nastawnikami
Na szczególną uwagę zasługuje obwód wysokiego ciśnienia. Dzieli się on na trzy bloki: wytwarzania ciśnienia-pompa, przechowywania ciśnienia- listwa i dawkowanie paliwa – komplet wtryskiwaczy. Pompa wysokiego ciśnienia tłoczy paliwo do szyny. W listwie tej utrzymywane jest ciśnienie na poziomie 1300-1600 bar. Paliwo z szyny rozprowadzane jest na wtryskiwacze, które są istotnym elementem układu wtryskowego. Posiadają one szybko działający zawór, który odpowiedzialny jest za otwieranie i zamykanie wtryskiwacza.. Zawór ten może być elektromagnetyczny lub piezoelektryczny. Uzależnione jest to od typu wtryskiwacza. Takie rozwiązanie powoduje, że proces wtrysku może być regulowany oddzielnie dla każdego cylindra. Wtrysk paliwa składa się z czterech etapów:
- działanie na wtryskiwacz wysokiego ciśnienia paliwa podczas zamknięcia wtryskiwacza
- początek wtrysku – otwieranie się wtryskiwacza
- pełny wtrysk paliwa – całkowite otwarcie wtryskiwacza
- koniec wtrysku paliwa – zamykanie się wtryskiwacza
Wtryskiwacze dozują paliwo bezpośrednio do komory spalania silnika. W wielkim uproszczeniu można powiedzieć, że wtryskiwacz składa się z rozpylacza, hydraulicznego układu wspomagającego i zaworu elektromagnetycznego szybkiego działania, który to steruje rozpylaczem. Natomiast zaworem elektromagnetycznym steruje sterownik silnika. Dawkę wtryskiwanego paliwa określają czas otwarcia rozpylacza oraz ciśnienie w układzie. Ilość wtryskiwanej dawki paliwa przy stałym ciśnieniu jest proporcjonalna do czasu włączenia zaworu elektromagnetycznego i niezależny od prędkości obrotowej silnika oraz pompy.
Budowa wtryskiwacza elektromagnetycznego na przykładzie wtryskiwacza Delphi
- korpus
- nakrętka rozpylacza
- przyłącze przewodu
- filtr paliwa
- kanał zasilający-wysokie ciśnienie (kolor czerwony)
- złącze instalacji elektrycznej
- kanał powrotny paliwa (kolor niebieski)
- główny kanał zasilający (podłużny)
- kanał powrotu nadmiaru paliwa (kolor niebieski)
- podkładki sprężyste
- zawór elektromagnetyczny z cewką
- sprężyna zaworu elektromagnetycznego
- zawór sterujący
- tłok zaworu sterującego
- dławik dopływu paliwa z komory sterującej
- komora sterująca
- rozpylacz otworowy
- sprężyna iglicy rozpylacza
- komora ciśnieniowa
- iglica rozpylacza z kanałem śrubowym
Źródło: Poradnik serwisowy 6/2011
Budowa wtryskiwacza piezoelektrycznego na przykładzie wtryskiwacza Bosch
- przyłącze doprowadzenia paliwa
- złącze instalacji elektrycznej, napięcie zasilania 110-148V
- filtr palcowy
- przyłącze powrotu paliwa
- stos piezoelektryczny
- tłok pośredni
- tłok zaworu
- sprężyna tłoka zaworu
- zawór przełączający
- płytka dławika
- sprężyna iglicy
- miedziana uszczelka wtryskiwacza w oprawie głowicy
- iglica
Źródło : Poradnik serwisowy 6/2011
Proces regeneracji wtryskiwaczy
Proces regeneracji składa się z kliku etapów:
1. Czyszczenie za pomocą ultradźwięków
Zanim wtryskiwacz zostanie poddany próbom na stole probierczym jest umieszczany w myjce ultradźwiękowej w celu usunięcia wszelkich zanieczyszczeń mogących spowodować uszkodzenie naszych urządzeń testujących.
2. Testowanie wtryskiwacza na stole probierczym
Stół probierczy daje możliwość symulowania „naturalnych” warunków pracy wtryskiwacza. I etap polega na sprawdzeniu szczelności wtryskiwacza. Wtryskiwacz taki poddawany jest działaniu maksymalnego ciśnienia pracy w czasie przewidzianym dla danego typu wtryskiwacza. Podczas próby dawka przelewowa winna mieścić się w przedziale tolerancji charakterystycznym dla danego typu wtryskiwacza. II etap polega na zasilaniu wtryskiwacza dokładnie określonym ciśnieniem płynu probierczego oraz przebiegiem napięcia. Wydatek wtryskiwacza podczas tej próby weryfikowany jest kilkukrotnie i porównywany z danymi wzorcowymi. W oparciu o uzyskany wynik wtryskiwacz klasyfikowany jest jako sprawny bądź niesprawny technicznie.
3. Weryfikacja uszkodzeń
Uprawniony i wykwalifikowany personel ocenia stopień zużycia poszczególnych komponentów wtryskiwacza. Odbywa się to przy użyciu m.in. mikroskopu za pomocą, którego uzyskujemy wysokiej rozdzielczości obraz.
4. Wymiana podzespołów i regulacja
Wymiana uszkodzonych komponentów oraz uszczelnień na fabrycznie nowe oraz regulacja wtryskiwaczy. Dobór odpowiednich podkładek regulacyjnych realizowane jest za pomocą specjalistycznego programu. Każde dokręcenie wtryskiwacza odbywa się przy użyciu elektronicznego klucza dynamometrycznego. Klucz ten mierzy kąt oraz moment dokręcenia.
5. Testowanie sprawdzające
Po naprawie wszystkie naprawione wtryskiwacze są testowane na stole probierczym w celu potwierdzenia prawidłowego działania. Sprawny wtryskiwacz to odpowiednie spalanie oraz płynna bezawaryjna praca silnika.
6. Pakowanie oraz wysyłka
Zabezpieczone przed uszkodzeniem wtryskiwacze wraz z wydrukiem parametrów pracy oraz gwarancją są odsyłane do klienta za pośrednictwem firmy kurierskiej.
Od wielu lat współpracują z nami serwisy niezależne jak i stacje autoryzowane w zakresie diagnostyki i naprawy układów paliwowych diesla.
Zapoznaj się z ważnymi dokumentami ⇒ DOKUMENTY
Sprawdź naszą aktualną ofertę sprzedaży ⇒ WTRYSKIWACZE , POMPOWTRYSKIWACZE, POMPY WTRYSKOWE
Użytkownikom samochodów osobowych jak i ciężarowych z zespołem wtryskowym UI oferujemy profesjonalną obsługę w zakresie prawidłowej diagnostyki oraz naprawy pompowtryskiwaczy Bosch, Siemens, Delphi.
Dysponujemy sprzętem, wiodącego producenta Magneti Marelli, dzięki któremu jesteśmy w stanie zweryfikować prawidłowość parametrów pracy pompowtryskiwaczy. W tym celu, w zbliżonych do naturalnych warunków pracy pompowtryskiwaczy, są one poddawane 4 testom przewidzianym przez producenta. W razie konieczności wymieniane są podzespoły, aby przywrócić ich fabryczne parametry.
BUDOWA POMPOWTRYSKIWACZA:
Mamy możliwość testowania i naprawy pompowtryskiwaczy, które montowane są w samochodach osobowych (grupy AUDI/VW), ciężarowych (VOLVO, SCANIA, IVECO, MERCEDES ACTROS-ATEGO, DAF, RENAULT) a także w maszynach rolniczych i budowlanych (JCB, John Deere, CAT, New Holland, CASE, KOMATSU…)
Od wielu lat współpracują z nami serwisy niezależne jak i stacje autoryzowane w zakresie diagnostyki i naprawy układów paliwowych diesla.
Zapoznaj się z ważnymi dokumentami ⇒ DOKUMENTY
Sprawdź naszą aktualną ofertę sprzedaży ⇒ WTRYSKIWACZE , POMPOWTRYSKIWACZE, POMPY WTRYSKOWE
Zakres wykonywanych usług:
- diagnostyka
- adaptacja
- obsługa bieżąca
- wymiana oleju metodą statyczną
- kapitalne remonty
- Volkswagen, Skoda, Seat: DSG (Direkt Schalt Getriebe/Direct Shift Gearbox)
- Audi: S-Tronic
- Porsche: PDK (Porsche Doppel Kupplungs Getriebe)
- Volvo, Ford: PowerShift
- BMW: DCT (Dual Clutch Transmission)
- Renault: EDC (Efficient Dual Clutch)
- Fiat: DDCT (Dual Dry Clutch Transmission)
- Mercedes: SpeedShift
- Mitsubishi: TwinClutch SST
- Honda: NGT (Next Generation Transmission)
- McLaren: SSG (Seamless Shift Gearbox)
Zobacz również:
Mechanika i elektryka
Naprawy mechaniczne i elektryczne
- silników
- układu hamulcowego
- układu elektrycznego
- układu wydechowego
- mechanikę i elektromechanikę
- skrzyni biegów
- zawieszeń
- serwis ogumienia
- serwis klimatyzacji
Na czas naprawy samochodu i życzenie klienta istnieje możliwość odwiezienia klienta firmowym samochodem pod wskazany adres (obręb 15 km). Usługa jest oczywiście bezpłatna.
Zapraszamy do korzystania z naszych usług.
Podczas wizyty w serwisie należy raz na dwa lata przeprowadzić odgrzybianie układu klimatyzacji. W parowniku klimatyzacji gromadzą się bakterie, grzyby i mikroorganizmy.
Parownik umiejscowiony jest bezpośrednio pod deską rozdzielczą i z powodu swego ciemnego i wilgotnego otoczenia jest doskonałym miejscem do rozmnażania się szkodliwych dla zdrowia organizmów. Zarazki te dostają się poprzez układ wentylacji do wnętrza pojazdu. Mogą powodować kichanie, kaszel, łzawienie oczu a nawet reakcje alergiczne. Bardzo ważna jest systematyczna kontrola układu klimatyzacji i usunięcie podczas przeglądu wszystkich zarazków i potencjalnego zagrożenia.
Posiadamy autoryzację firmy HELLA w zakresie klimatyzacji.
Poradnik dla kierowcy
Poniżej przedstawiamy poradnik oraz wskazówki które pozwolą Państwu bezpiecznie korzystać z klimatyzacji.
Przed sezonem warto sprawdzić w serwisie klimatyzację samochodową pod względem:
Raz w roku należy przeprowadzać kontrolę klimatyzacji w skład, której wchodzi:
- kontrola wzrokowa wszystkich podzespołów
- kontrola działania i sprawności
- wymiana filtra powietrza
- w danym przypadku dezynfekcja parownika
- kontrola działania całego systemu
Raz na dwa lata należy przeprowadzić pełny serwis klimatyzacji, który obejmuje:
- kontrolę wzrokową wszystkich podzespołów klimatyzacji
- wymianę chłodziwa
- kontrolę działania i sprawności
- kontrolę szczelności
- wymiana filtra powietrza
- wymiana filtra – osuszacza
- w danym przypadku dezynfekcja parownika
- kontrola działania całego systemu
Jeżeli zauważysz, że:
- długo należy czekać, aby w samochodzie robiło się przyjemnie i chłodno
- osoby przebywające w samochodzie kichają, kaszlą, łzawią im oczy
- samochód zużywa więcej paliwa niż zwykle
- w samochodzie panuje nieprzyjemny zapach
- szyby nie chcą szybko odparować
to należy udać się do serwisu w celu skontrolowania stanu klimatyzacji.
O części do swojego samochodu zapytaj sprzedawcę tel. 502-684-011
Windy
Naprawa wind załadowczych i legalizacja w UDT, podesty ruchome, platformy
Zakres usługi rejestracji w UDT obejmuje:
- Weryfikację danych urządzenia i podwozia
- Ocenę stanu technicznego urządzenia
- Przygotowanie kompletnej dokumentacji dozorowej
- Wykonanie przeglądu konserwacyjnego i założenie dziennika konserwacji
- Organizację i obsługę badania odbiorczego z udziałem inspektora UDT
Cały proces rejestracji platformy w UDT oraz wykonanie badania odbiorczego przeprowadzamy w naszej firmie w obecności urzędnika z Urzędu Dozoru Technicznego
- Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne
- Przeglądy okresowe (konserwacyjne) co 6 miesięcy, wymagane przepisami prawa , przeprowadzone przez uprawnionego konserwatora
- Montaż nowych platform załadowczych
- Części do wind załadowczych każdej marki
Kupiłeś za granicą samochód z windą i chcesz go zalegalizować ? Chcesz sprawdzić stan techniczny windy? Zbliża się termin przeglądu? Zapraszamy do kontaktu.